26 september 2024 | case | 4-5 min leestijd
Conversie op achteraf betalen bijna verdubbeld sinds implementatie Billink.
Met mijn twee compagnons startte ik in 2018 de webshop Organimal.nl. Dat spreek je op zijn Engels uit,’ verduidelijkt Michiel Nicolai meteen. ‘Vanaf het begin konden onze klanten voor achteraf betalen kiezen. Ik denk dat het in onze branche belangrijk is dat die mogelijkheid er is, omdat het de klanttevredenheid en het klantvertrouwen verhoogt. Sinds een paar jaar werken we daarvoor samen met Billink, een partij die echt onderscheidend is.
Supplementen en voeding voor hond en kat
‘Bij Organimal verkopen we natuurlijke supplementen, voeding en snacks voor honden en katten,’ legt Michiel uit. Organimal committeert zich aan de optimale gezondheid van huisdieren. Beseffende dat het huisdier niet zelf kan kiezen hoe het zich wil genezen en gezond wil houden, heeft Organimal als doel de baasjes maximaal te informeren om zo de beste keuze te maken met het oog op genezing, herstel en onderhoud.
Holistische visie
Michiel: ‘Als je hond – of kat – darmproblemen heeft en je bestrijdt dat met suppletie terwijl je hem een brok van slechte kwaliteit met bijvoorbeeld granen erin blijft voeren, houd je de darmproblemen in stand. Hier proberen wij op in te spelen door een totaalpakket aan te bieden aan onze klanten. Onze benadering is holistisch, wat inhoudt dat we alle aspecten van (mentale) gezondheid meenemen. Zoals we weten, spelen niet alleen voeding maar ook factoren zoals stress en beweging een grote rol in de gezondheid van dieren.’
Achteraf betalen
De focus van Organimal ligt voornamelijk op e-commerce. ‘We hebben niet alleen klanten door heel Nederland, maar ook in Duitsland. Ons webshopsysteem is van WooCommerce. We werkten eerst met een paymentprovider en een partij voor achteraf betalen die beide minder goed bevielen: prijzen die steeds verhoogd werden, veel storingen en orders die mislukten op basis van kredietchecks’, somt Michiel op. ‘Daarom zijn we na vier jaar naar Pay overgestapt. Ze boden in hun platform als alternatief ook Billink aan. Natuurlijk wist ik wel dat er nog meer partijen voor achteraf betalen zijn en soms moet je dingen gewoon proberen. Daarom heb ik contact gezocht met Billink. Ik had een prettig intakegesprek. Het was meteen een positieve kennismaking.’
Meer conversies
‘Billink onderscheidt zich echt van andere partijen’, klinkt het enthousiast. ‘Het viel gelijk op dat er minder stappen doorlopen hoeven te worden voordat je als klant in de check-out voor het achteraf betalen bent aangekomen. De conversie steeg daardoor tot 92% wat bijna een verdubbeling was ten opzichte van onze vorige provider. De klant wordt direct gecheckt in plaats van alle verificaties waarop voorheen gewacht moest worden. Dat soort zaken zagen we meteen verdwijnen toen we Billink implementeerden. We zien sindsdien dat ons uitvalpercentage in de check-out verlaagd is met 40%.’
Uitstekende service
De service is ook uitstekend. Mijn eigen ervaring daarmee gaat terug naar het begin van onze samenwerking met Billink. Ik leverde de benodigde informatie aan en kort daarna konden we al doorschakelen naar Pay.nl. Die aansluiting verliep vlekkeloos. Tegenwoordig is het vooral onze eigen klantenservice die profiteert van de fijne service van Billink, want dat is echt een enorm verschil met de partij waarmee we hiervoor samenwerkten. Daar was de service erg slecht. Het duurde altijd lang voordat er op onze vragen werd gereageerd. In tegenstelling tot Billink. Daar is altijd iemand direct aanspreekbaar, zodat wij op onze beurt snel en adequaat kunnen reageren. Dat werkt erg fijn.’
Hoog acceptatiepercentage
‘Onze gemiddelde orderwaarde ligt relatief laag. Daar hoeven niet veel extra checks voor te worden gedaan. Andere partijen voor achteraf betalen lijken weinig verschil te maken tussen lage en hoge bedragen. Ook op dat vlak is Billink supersterk. Het acceptatiepercentage ligt hoog – tussen de 85 en 90% – sinds de implementatie met Billink. De klant ondervindt bij het achteraf betalen dus nagenoeg geen problemen.’
Geen problemen
‘Ik kan niet anders zeggen dan dat ik onze samenwerking met Billink als zeer positief ervaar. De afspraken die ik op voorhand met hen heb gemaakt, zijn allemaal nagekomen. Ook alle tarieven konden worden meegenomen en doorgezet naar Pay. We ervaren weinig tot geen problemen. Alleen misschien dat het nog niet gebruikt kan worden in Duitsland. Achteraf betalen is voor Duitsland een van onze belangrijkste betaalmethodes. Billink is hier wel mee bezig dus zodra Billink daar ook groen licht voor geeft, stappen we meteen daarop over.’
Deel dit artikel op:
Meer weten?
Tarieven Calculator
Vul onze tarievencalculator in en ontdek hoe voordelig jij Billink aan kunt bieden! Naar Tarieven Calculator>
Integraties
Billink heeft voor vrijwel ieder platform of omgeving een integratiemogelijkheid. Naar integraties>
Pakketten
Bekijk onze pakketten en ontdek hoe voordelig jij Billink aan kunt bieden! Naar pakketten>