6 jul 2021 | blog | 4 min leestijd
Klanttevredenheid bij Billink.
Hoe maak je het verschil in de klantreis?
Veel bedrijven stralen naar buiten uit dat ze bezig zijn met hun klanttevredenheid. Showen met de NPS score is dan ook niet zo moeilijk. Maar wat gebeurt er als een klant een keer in een situatie zit die niet zo standaard en gemakkelijk op te lossen is? Dan zijn automatische oplossingen niet het antwoord maar is er echte menselijke aandacht nodig. Japke-d Bouwma, columnist bij NRC zei het al, de klantreis is vaak geen snoepreisje. Als de organisatie de klantreis hoog in het vaandel heeft staan dan blinken ze op juist die momenten uit.
Waar bedrijven in Nederland over het algemeen gewaardeerd worden met net een 7,5 uit 10, wordt Billink beoordeeld met gemiddeld maar liefst een 8,5. Maar daar stopt het niet, want we blijven doorgaan om de klanttevredenheid zo hoog mogelijk te krijgen. Tevreden klanten zijn blije shoppers en dat is waar wij het voor doen! Ons doel is niet alleen onze klanten (merchants) blij stellen, maar ook de klanten van onze klanten zo tevreden te maken dat ze keer op keer terug blijven komen!
Klantloyaliteit is meetbaar
Tevreden klanten zijn loyale klanten. En een goede klantloyaliteit is een uitkomst van een goede klantreis. Hoe weet Billink hoe tevreden haar klanten zijn en of ze Billink aanbevelen aan mensen die ze kennen? Dit achterhalen we met de Net Promoter Score (NPS). Met de NPS brengen we in kaart in hoeverre klanten Billink in hun omgeving aanraden. Hoe hoger het cijfer, hoe hoger het enthousiasme.
Dit is waar Billink voor staat:
Optimale acceptatie
Billink is erop gericht om zo veel mogelijk consumenten te accepteren. Hier gebruiken we geavanceerde technologieën en datamodellen voor, maar ook tools zoals iDIN voor een veilige online identificatie via de bankomgeving van de consument.
Duidelijke communicatie
Duidelijke communicatie via email, brief, sms, en onze app staan centraal. Alle communicatie-stromen nemen we continu onder de loep en worden regelmatig verbeterd om ervoor te zorgen dat onduidelijkheden en eventuele vragen worden voorkomen.
Goed bereikbaar
Om de drempel tot contact laag te houden zijn we elke werkdag van 9:00 tot 20:00u bereikbaar via de chat, telefoon, whatsapp, mail en Facebook messenger. Wachttijden worden kort gehouden, zo worden 95% van de telefoontjes binnen 1 minuut beantwoordt en leiden 97% van de chatgesprekken naar een oplossing.
Deel dit artikel op:
Gerelateerde Blogs
Durlinger: de schoenenverkoper van het zuiden
Lampgigant: Dé online verlichtingsspecialist
Identificatie via de vertrouwde omgeving van je bank
Meer weten?
Tarieven Calculator
Vul onze tarievencalculator in en ontdek hoe voordelig jij Billink aan kunt bieden! Naar Tarieven Calculator>
Integraties
Billink heeft voor vrijwel ieder platform of omgeving een integratiemogelijkheid. Naar integraties>
Offerte aanvragen
Vul het onderstaande formulier in en wij sturen je een super scherpe offerte. Offerte aanvragen>