Probeer altijd eerst contact te leggen met de webshop. De bij Billink aangesloten webshops zijn verplicht om via minimaal twee verschillende manieren (telefoon, chat, e-mail, etc.) bereikbaar te zijn. Is een webshop helemaal niet bereikbaar na meerdere keren proberen? Vul dan het contactformulier in, wij gaan dan kijken wat we voor je kunnen betekenen.
Heb je na 5 werkdagen nog steeds geen reactie ontvangen? Stuur jouw correspondentie door naar Billink via [email protected]. Wij zullen dan een dispuut aanmaken en proberen om contact te leggen met de webshop.
Billink voert een credit check uit met de gegevens die je bij de bestelling hebt ingevuld. Wij controleren onder andere je adres, naam, geboortedatum, IP-adres en eventueel nog openstaande facturen bij Billink. Wanneer wij aangeven dat het niet mogelijk is om de bestelling achteraf te betalen met Billink, kun je kiezen voor een andere betaalmethode. Vanwege de privacywetgeving kunnen wij helaas de reden waarom je bent afgewezen niet inzien.
Is het volgens jou niet logisch dat je niet geaccepteerd wordt? Dan is er de mogelijkheid om je online veilig te identificeren met iDIN via de vertrouwde omgeving van jouw eigen bank. Heb je tijdens de bestelling een telefoonnummer opgegeven? Dan krijg je hier een sms over met de vervolgstappen. Nadat je voor iDIN hebt gekozen en je bank hebt geselecteerd, kom je in de beveiligde inlogomgeving van je bank. Na het inloggen krijg je te zien welke gegevens er met Billink worden gedeeld. Het gaat hierbij om je volledige naam, geboortedatum en adresgegevens. Deze worden vervolgens met één klik op de knop beveiligd naar Billink verstuurd. Billink ontvangt uiteraard niet jouw betaalgegevens en iDIN is dan ook geen betaalmethode. Ook jouw bank krijgt niet te zien welke webshop jij bezoekt.
Toch nog een vraag over de acceptatie? Stel hem hier.
Wanneer je niet kunt inloggen in de Billink app, sluit de app dan volledig af op je telefoon en herstart deze. Wanneer ook dit niet werkt, zou je kunnen proberen om de app te de-installeren en vervolgens opnieuw te downloaden uit de Google Play Store (Android) of de Apple App Store (iOS). Mocht ook dit geen uitkomst bieden, vul dan het contactformulier in en omschrijf dan alsjeblieft gedetailleerd de problemen die je ondervindt met de Billink app.
Goed om te weten: wij werken dagelijks aan het doorontwikkelen van onze app. Elke vorm van feedback van jou als eindgebruiker is natuurlijk welkom.
Het kan zijn dat de webwinkel waar jij je bestelling hebt geplaatst een langere verwerkingstijd of leveringstijd heeft dan je van hen gewend bent. Wij hebben alle bij Billink aangesloten webshops gevraagd het kenbaar te maken bij ons, zodat wij hier rekening mee kunnen houden bij het versturen van de factuur. Gebruik de Track & Trace code welke je van de webwinkel hebt ontvangen om de actuele voortgang van je levering te checken.
Mocht jouw levering onverhoopt vertraging oplopen en is dat door de webshop niet kenbaar gemaakt aan ons, dan kunnen wij de factuur (al dan niet in samenspraak met de webshop) voor je pauzeren of uitstellen. Hiervoor kun je direct bijgaand formulier invullen. Zo hopen wij ook in tijden van pandemie ons credo “Eerst zien, dan betalen!” waar te kunnen maken.