Vertraagde levering
Els’ bestelde jurk is vertraagd. Ze contacteert Billink, die haar factuur 14 dagen pauzeert tot de jurk is geleverd.
Beschadigd product
Pieter ontvangt een beschadigde koptelefoon. Na retourneren pauzeert Billink zijn factuur in afwachting van een vervanging.
Verkeerde maat product
Jurgen heeft een nieuw trainingsshirt besteld maar is in de tussentijd zo breed geworden door het vele trainen dat het shirt te klein is. Hij stuurt het shirt terug en besteld de juiste maat. Hij betaald pas aan Billink als hij de juiste maat heeft ontvangen.
Niet geleverd
Linda’s pannenset komt niet op tijd aan. Na 5 dagen zonder oplossing, bevestigt Billink dat ze niet hoeft te betalen.
Teveel betaald
Jesper betaald per ongeluk €216,30 voor zijn deodorant terwijl er €21,63 op de factuur stond. Billink corrigeert de betaling en stort het teveel betaalde bedrag terug.
Onterechte incasso
Bram krijgt ten onrechte een incassomelding. Billink stelt hem gerust en annuleert de incassoactiviteiten.
Bestelling (nog) niet ontvangen?
Het voordeel van achteraf betalen is dat je het product eerst ontvangt, voordat je betaalt. Heb je je bestelling nog niet bij de naderende betaaldatum?
- Kijk naar berichten van de webwinkel over vertraging.
- Contacteer Billink’s klantenservice om de factuur 14 dagen te pauzeren.
- Geen product bij de nieuwe betaaldatum? Mail de webwinkel voor bestelstatus.
- Probleem na 5 werkdagen niet opgelost? Contacteer ons; je hoeft niet te betalen als de bestelling niet is geleverd.
De bestelling voldoet niet aan je verwachtingen
Bij online kopen zie je het product niet vooraf. Is het beschadigd of voldoet het niet? Dan heb je 14 dagen bedenktijd*, tenzij specifieke uitzonderingen gelden. Bij retour:
- Volg de webwinkel’s retourinstructies; stuur aangetekend terug en bewaar het verzendbewijs.
- Informeer Billink’s klantenservice om de factuur te pauzeren.
- Retour nog niet verwerkt bij naderende betaaldatum? Mail de webwinkel voor status.
- Probleem na 5 dagen niet opgelost? Contacteer ons. Bij bewezen gelijk, hoef je ons niet te betalen.
*Uitzonderingen, zoals hygiëne of houdbaarheid, zijn mogelijk. Meer info op ConsuWijzer over koop op afstand. Meer informatie>
Niet betalen aan Billink
Wanneer wij na onderzoek vaststellen dat je de factuur niet aan Billink hoeft te betalen, geven wij de factuur terug aan de webshop. Je zult vanuit Billink geen herinneringen meer ontvangen om de factuur te betalen. Wanneer je factuur al is verzonden naar een incassobureau, zullen ook zij hun incassowerkzaamheden staken. Dit betekent niet automatisch dat de factuur volledig zal vervallen. Mogelijk ontvang je vanuit de webshop zelf nog informatie of herinneringen over deze factuur.
Nog steeds een probleem?
Meld problemen via ons klachtenformulier., waarin je specifiek het probleem beschrijft. Onze Operations Manager onderzoekt je klacht en zoekt de beste oplossing. De gegevens worden alleen gebruikt om de klacht te behandelen en niet openbaar gemaakt.