27 september 2023 | blog | 2 min leestijd
Achteraf betalen? Eigenlijk heel normaal!.
Als je naar de automonteur gaat voor de jaarlijkse APK, ga je naar huis met een functionerende bolide en kun je een paar weken later de factuur verwachten. En wanneer je naar je favoriete restaurant gaat, geniet je eerst uitgebreid van je driegangendiner voordat je tevreden en verzadigd om de rekening vraagt. Zelfs in de supermarkt betaal je je boodschappen tegenwoordig pas wanneer je ze à la Tetris in je tas hebt ingeladen.
Waarom?
Achteraf betalen is heel normaal. Het is vanzelfsprekend dat je pas betaalt nadat een service is geleverd en je er helemaal happy mee bent. Want stel dat de automonteur diesel in je benzineauto heeft gestopt? Of je vindt een haar in je soep in het restaurant? Dan ga je niet klakkeloos de rekening betalen. Waarom doe je dat dan wel wanneer je online iets koopt? Eigenlijk is het heel gek dat we in Nederland altijd vooraf betalen wanneer we online een product aanschaffen.
‘Gemak is de nieuwe norm geworden.’
Verschuiving
Nou ja, altijd… Hoewel vooraf betalen lange tijd normaal was in de online wereld, vindt er nu een verschuiving plaats naar achteraf betalen. Consumenten willen nu eenmaal zekerheid en flexibiliteit wanneer zij online een aankoop doen. Ze willen het product in handen hebben, weten hoe het jurkje staat, hoe de schoenen lopen en welke maat pantalon het beste past. Ze willen de winkelbeleving in huis halen.
Gemak voor de consument
Zie het als een stukje gemak voor de consument. Gemak is tegenwoordig een steeds alledaagser aspect van ons leven geworden. Dankzij technologische vooruitgang en innovaties streven we voortdurend naar manieren om ons dagelijks leven te vereenvoudigen en efficiënter te maken. Vooral in het winkelen is gemak steeds gebruikelijker geworden. We kunnen met één klik producten van over de hele wereld bestellen en ze snel bij ons thuis laten bezorgen. Gemak is de nieuwe norm geworden, waarbij de consument in staat is om snel en efficiënt aan hun behoeften te voldoen zonder de deur uit te hoeven.
‘Niet langer een uitzondering, maar het nieuwe normaal in de wereld van online winkelen.’
Voorsprong voor de webwinkel
Maar achteraf betalen – en de voordelen dat het brengt – wordt niet alleen als normaal geacht door de consument. Ook voor webwinkels wordt het steeds gebruikelijker. Het creëert vertrouwen, veiligheid en transparantie. Bovendien kan het aanbieden van achteraf betalen de conversieratio’s van webwinkels verhogen. Het is daarom haast vanzelfsprekend om de mogelijkheid om achteraf te betalen aan te bieden. Doe je dit niet, dan sta je meteen met drie-nul achter op je concurrentie.
De toekomst
Met de voortdurende groei van e-commerce en de toenemende vraag naar naadloze betalingservaringen, zal deze trend naar verwachting alleen maar verder toenemen. Met zekerheid, flexibiliteit en gemak als slechts enkele van de vele voordelen, is achteraf betalen niet langer een uitzondering, maar het nieuwe normaal in de wereld van online winkelen. En daar dragen wij met Billink graag aan bij!
Deel dit artikel op:
Meer weten?
Tarieven Calculator
Vul onze tarievencalculator in en ontdek hoe voordelig jij Billink aan kunt bieden! Naar Tarieven Calculator>
Integraties
Billink heeft voor vrijwel ieder platform of omgeving een integratiemogelijkheid. Naar integraties>
Pakketten
Bekijk onze pakketten en ontdek hoe voordelig jij Billink aan kunt bieden! Naar pakketten>