26 juli 2022 | nieuws | 1 min leestijd
Billink app nu nog veiliger met iDIN accountverificatie.
Al bijna 3 jaar maakt Billink gebruik van persoonsidentificatie via iDIN door gebruikers tijdens het plaatsen van een transactie in bepaalde gevallen te vragen om aanvullende identificatie via idin.billink.nl. De feedback van consumenten rond deze vorm van strong customer authentication is ronduit positief. De aanleiding voor ons product team om deze verificatiemethode breder te implementeren.
Safety first
Om consumenten nog beter te beschermen tegen identiteitsfraude hebben we eind juni onze app een update gegeven met de mogelijkheid voor gebruikers om hun account nog verder te beveiligen door een iDIN verificatie uit te voeren. Gebruikers die sinds de laatste update hun Billink app opnieuw openen worden gevraagd of ze hier gebruik van willen maken. Uiteraard is deze stap niet verplicht, maar zal in een latere fase wel gekoppeld worden aan aanvullende betaalmogelijkheden, zoals binnenkort het betalen via QR code instore.
Onboarding
Met het introduceren van iDIN als identificatiemethode is het nu ook mogelijk voor consumenten die van plan zijn een aankoop met Billink af te ronden om al voor deze aankoop hun Billink account aan te maken. Op deze manier ben je zeker van een positieve match op persoonsverificatie en krijg je direct na je aankoop alle informatie inclusief pushnotificaties over de voortgang van je bestelling te zien in de app.
Deel dit artikel op:
Meer weten?
Tarieven Calculator
Vul onze tarievencalculator in en ontdek hoe voordelig jij Billink aan kunt bieden! Naar Tarieven Calculator>
Integraties
Billink heeft voor vrijwel ieder platform of omgeving een integratiemogelijkheid. Naar integraties>
Pakketten
Bekijk onze pakketten en ontdek hoe voordelig jij Billink aan kunt bieden! Naar pakketten>